رقبای حکمت

با سلام 

در جلسه ی هفته ی گذشته ، بحثی با  عنوان  رقبای در مباحثه طرح شد که از طرف بنده ، بعنوان مثال به تفکرات مرحوم ع ص  اشاره شد .

از آنجایی که بنا بر این بود که دوستان مستندات مرتبط با مباحث پیشنهادی خود را در اختیار گروه قرار دهند تا در صورت نیاز مورد مباحثه قرار گیرد ، و از طرف دیگر چون حقیر اشراف لازم را برای ارایه ی نظرات ایشان نداشتم به نظرم رسید این فایل را که توسط جناب حجه الاسلام غنوی از شاگردان ایشان ،به عنوان یادکردی از استاد فقیدشان قلمی نموده اند ؛ خدمت دوستان ارائه کنم  . 

البته قاعدتا توقع از  این متن ، آشنایی با کلیات آراء و روش پیشنهادی ایشان  در عرصه ی نظام معرفتی و تربیتی اسلام  خواهد بود  ؛ولی اگر دوستان متن دقیقتری که بتواند در خصوص  موضوع مباحثات گروه کارایی داشته باشد حتما استقبال می شود. وبگاه استاد صفایی حائری هم می تواند منبع مطالعه بیشتر در این زمینه برای دوستان را فراهم کند .


در ضمن تفکرات فرهنگستان هم توسط جناب آقای عبداللهی به عنوان مثال دیگری از رقبای زنده ی حکمت در عرصه ی اندیشه ی دینی -خصوصا در فضای دانشجویی - طرح شد ، از دوستانی که منابع  لازم را برای طرح در مباحثات  را در اختیار دارند دعوت می شود که مطالب مربوطه را در وبلاگ در اختیار دوستان قرار دهند .

باتشکر 


نظرات 1 + ارسال نظر
حمید پنج‌شنبه 23 آذر 1391 ساعت 09:27

سلام
از جمله رقبای حکمت همان طیف تفکیکی است که به قول خودشان عقل را قبول دارند ولی فلسفه را نه
از متن هم تشکر می‌کنم

با سلام
چون پیشنهادی در جلسه نبود طرح نشد؛ ولی کلا چون بیشتر نقد حکمتند نه رقیب آن ، (اصولا حرف اثباتیشان در حد کلیات است ) نمی شود بحثها را ناظر به آنها ترتیب داد .البته درحد دفع دخلهایی گذرا حتما لازم و مفید است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد